Logga in

Tools

PrS_Systems_undersida-gb

Tjänsten

myntÖKAR FÖRSÄLJNINGEN

Underlag och insikter som ni kan coacha och agera på kommer löpande och förbättrar försäljningen omgående. Alla håller nog med om att desto mer utvecklingsorienterad man är som individ och företag, desto bättre går det över tid. Vår tjänst Win Loss™ säkerställer den kanske viktigaste biten i detta pussel vilket är att man vet exakt vad kunderna tycker är bra och mindre bra.

 

 

diagramVETENSKAPLIGT BEVISAT

Ett flertal stora forsknings-institut och publikationer påvisar den tydliga framgång som Win Loss-analyser ger i form av ökad försäljning och bättre marginaler. Att jobba datadrivet och faktabaserat har länge varit en trend och kommer snart vara ett måste för de företag som vill hävda sig väl i konkurrensen.

 

 

molnAUTOMATISERAT

Månadsrapporten kommer den 7e varje månad och levereras automatiskt till ert konto, ingen handpåläggning behövs. Vi har tagit fram säljchefsrapporten så den är i ett fast format och innehållet är optimerat för att säljledningen ska kunna utveckla företaget inom faktabaserad säljutveckling. Självfallet kan de kunder som vill själva logga in i systemet och ta fram även annan info man finner relevant.

 

HUR DEN FUNGERAR

  1. Avslutade affärer laddas enkelt in via Excel-fil, genom direktkoppling med CRM-systemet eller för hand in i webbplattformen.
  2. Dialogen/enkäten anpassas beroende på svaren för att korta ner enkäten och skapa relevans för mottagaren.
  3. Vid varje rapportutskick finns det färsk information som man kan agera på, tex Net Promoter Score.
  4. Analysera trenden av vunna/förlorade affärer totalt eller nedbrutet – på säljare , på när ni blev involverade i kundens köpprocess, hur många som var involverade i beslutet från kundens sida etc. Se också vilka konkurrenter man valt eller de vanligaste orsakerna till att man avvaktar.
  5. Coacha säljaren på faktiskt kundfeedback. Med Prosales Win Loss-analys får du kundernas feedback kring säljarens beteende, för varje individ eller hela team. Dessutom trenderna över tid.
  6. Tydlig Net Promoter Score ingår, vilket är ett mått på lojaliteten hos de tillfrågade och baseras på sannolikheten att de skulle rekommendera ert företag till sina vänner och bekanta. Detta ger er också insikten i vad som driver kundlojalitet.
  7. Med frågor kring beslutsinflytande, antalet personer i köpprocessen, när i kundens köpprocess man kom i kontakt med vald leverantör, var man söker information och kundens beslutskultur så får ni en bra bild av hur kunderna faktiskt beter sig.



VILL DU VETA VAD VI KAN GÖRA FÖR DIG?

ProSales Win Loss™ hjälper företag med faktadriven säljutveckling.
Vår tjänst säkerställer en försäljningsorganisation i världsklass.
Kontakta Andreas Albiin+46 733 44 77 07
andreas.albiin@prosales.com

KONTAKT

PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vcGxheWVyLnZpbWVvLmNvbS92aWRlby8xNjU4Njg5Mjk/dGl0bGU9MCZieWxpbmU9MCZwb3J0cmFpdD0wJmF1dG9wbGF5PTEiIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzM4IiBmcmFtZWJvcmRlcj0iMCIgd2Via2l0YWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIG1vemFsbG93ZnVsbHNjcmVlbiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+