Logga in

Tools

Win loss analys white paper_thumb

Artikel

Artikel: Att öka försäljningen genom win/loss-analys

ProSales forskning visar att företag som frekvent utvärderar sina affärer i genomsnitt har 2-6 procentenheter högre rörelsemarginal och en förbättring av den årliga omsättningen med 5-10 procentenheter. Trots detta faktum är det förvånansvärt få företag som gör detta.

I den här artikeln går vi genom argumenten bakom att analysera vunna och förlorade affärer, och ger även riktlinjer för hur en sådan analys bör utformas och genomföras.

Du kan även titta på en intervju med vår forskningsledare Peter Vaigur angående artikeln via följande länk.

 

För att få tillgång till detta verktyg måste du vara minst Trendwatch-medlem

Få tillgång Eller logga in

Other areas to explore

Intervju om “Att öka försäljningen genom win/loss-analys”

Läs vidare

Checklista: Lämpliga frågor i en win/loss-analys

Läs vidare
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vcGxheWVyLnZpbWVvLmNvbS92aWRlby8xNjU4Njg5Mjk/dGl0bGU9MCZieWxpbmU9MCZwb3J0cmFpdD0wJmF1dG9wbGF5PTEiIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzM4IiBmcmFtZWJvcmRlcj0iMCIgd2Via2l0YWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIG1vemFsbG93ZnVsbHNjcmVlbiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LnlvdXR1YmUuY29tL2VtYmVkL29IN05qR0ZwM0JzP2F1dG9wbGF5PTEmcmVsPTAmYW1wO2NvbnRyb2xzPTAmc2hvd2luZm89MCZhIiB3aWR0aD0iNzIwIiBoZWlnaHQ9IjQwNSIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93ZnVsbHNjcmVlbj0iYWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIj48L2lmcmFtZT4=