Logga in

Tools

Prosales_Saljkarens_drivkrafter

Rapport

Rapport: säljkårens motivation och drivkrafter

När man talar om motivation i arbetet, så finns det åtta motivationstyper som man behöver känna till, för att få en ökad förståelse av människors drivkrafter.

Rapporten “Säljkårens motivation och drivkrafter” tar upp olika aspekter av arbetsmotivation och pekar också på säljledningens främsta uppgift:

  • Att matcha medarbetare som söker engagemang med de arbeten som kan erbjuda engagemang och engagera dem i syfte att maximera prestationen.

I arbeten som av naturen inte är engagerande, så bör arbetsuppgifter kvantifieras på ett sätt som är transparent för både anställda och arbetsgivare, för att därigenom harmoniera förväntningar och resultat för de anställda som får betalt för att utföra dessa uppgifter.

Vill du få access till det här materialet? Då behöver du ett Toolbox medlemskap

Få access Logga in

Other areas to explore

ProSales motivationsmodell: En introduktion (1/4)

Läs vidare

Presentation: säljkårens motivation och drivkrafter

Läs vidare
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vcGxheWVyLnZpbWVvLmNvbS92aWRlby8xNjU4Njg5Mjk/dGl0bGU9MCZieWxpbmU9MCZwb3J0cmFpdD0wJmF1dG9wbGF5PTEiIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzM4IiBmcmFtZWJvcmRlcj0iMCIgd2Via2l0YWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIG1vemFsbG93ZnVsbHNjcmVlbiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LnlvdXR1YmUuY29tL2VtYmVkL29IN05qR0ZwM0JzP2F1dG9wbGF5PTEmcmVsPTAmYW1wO2NvbnRyb2xzPTAmc2hvd2luZm89MCZhIiB3aWR0aD0iNzIwIiBoZWlnaHQ9IjQwNSIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93ZnVsbHNjcmVlbj0iYWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIj48L2lmcmFtZT4=