Logga in

Tools

Kundcase Presentation Skarmavbild

Presentation

Presentation: Vitec-caset

I takt med hårdare konkurrens och minskade marginaler, så blir behovet av korsförsäljning allt viktigare. Det vill säga att sälja andra produkter/tjänster till en kund som redan har köpt, eller har intentionen att köpa, en produkt/tjänst från säljaren.

Vitec Software Group är framgångsrika när det kommer till just korsförsäljning. Från 2013 till 2014 ökade de försäljningen med 20,8%. Under de första sex månaderna 2015, i förhållande till de första sex månaderna 2014, ökade de försäljningen med 28,8%.

VD Magnus Persson och marknadschef Karin Liiw på Vitec Fastighet berättar hur de påverkar kunder att köpa mer än enbart ett fåtal produkter/tjänster från deras portfölj. Med hjälp av exempelvis:

  • ŸAffärssystem för IT-stöd (se Process)
  • Incitament och belöningar (se Styrning)
  • Rekrytering och utveckling (se Individ)

Du kan även ladda ned presentationen “Hur får vi kunderna att köpa fler delar av vårt erbjudande?” via följande länk och arbetsbladet från nätverksträffen via följande länk, och titta på en intervju på samma tema via följande länk.

Vill du få access till det här materialet? Då behöver du ett Toolbox medlemskap

Få access Logga in

Other areas to explore

Så ökar du försäljningen på befintliga kunder med hjälp av korsförsäljning

Läs vidare
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vcGxheWVyLnZpbWVvLmNvbS92aWRlby8xNjU4Njg5Mjk/dGl0bGU9MCZieWxpbmU9MCZwb3J0cmFpdD0wJmF1dG9wbGF5PTEiIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzM4IiBmcmFtZWJvcmRlcj0iMCIgd2Via2l0YWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIG1vemFsbG93ZnVsbHNjcmVlbiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LnlvdXR1YmUuY29tL2VtYmVkL29IN05qR0ZwM0JzP2F1dG9wbGF5PTEmcmVsPTAmYW1wO2NvbnRyb2xzPTAmc2hvd2luZm89MCZhIiB3aWR0aD0iNzIwIiBoZWlnaHQ9IjQwNSIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93ZnVsbHNjcmVlbj0iYWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIj48L2lmcmFtZT4=