Logga in

Tools

opp_mgmt_forkval_SVE

Modell

Opportunity Management 1/3: Förkvalificering

I många försäljningsorganisationer finns en tendens att bearbeta alla affärsmöjligheter utan att fråga sig om det är rätt för företaget, och rätt för kunden. Men alla intresserade kunder är inte är intressanta kunder. Det finns också en tendens att bearbeta alla affärsmöjligheter på samma sätt, oavsett hur komplexa affärer det är frågan om. Men alla kunder ska inte bearbetas på samma sätt.

För att säkerställa att vi bearbetar rätt affärsmöjligheter med rätt aktiviteter behöver en första bedömning, så kallad förkvalificering, göras redan när säljorganisationen får en marknadskvalificerad lead. ProSales forskning visar att förkvalificering är viktigt både i traditionella och komplexa försäljningsmodeller.

Här hittar du en guide för hur du kan jobba med förkvalificering och en checklista med kriterier som kan användas vid förkvalificering av affärsmöjligheter.

Vill du få access till det här materialet? Då behöver du ett Toolbox medlemskap

Få access Logga in

Other areas to explore

Opportunity Management 2/3: Lämna förslag

Läs vidare
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vcGxheWVyLnZpbWVvLmNvbS92aWRlby8xNjU4Njg5Mjk/dGl0bGU9MCZieWxpbmU9MCZwb3J0cmFpdD0wJmF1dG9wbGF5PTEiIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzM4IiBmcmFtZWJvcmRlcj0iMCIgd2Via2l0YWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIG1vemFsbG93ZnVsbHNjcmVlbiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LnlvdXR1YmUuY29tL2VtYmVkL29IN05qR0ZwM0JzP2F1dG9wbGF5PTEmcmVsPTAmYW1wO2NvbnRyb2xzPTAmc2hvd2luZm89MCZhIiB3aWR0aD0iNzIwIiBoZWlnaHQ9IjQwNSIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93ZnVsbHNjcmVlbj0iYWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIj48L2lmcmFtZT4=