Logga in

Tools

lead_mgmt_identifiera_SVE

Modell

Lead Management 2/3: Identifiera

Även om vi lyckas fånga kundernas intresse och får dem att besöka oss digitalt, behöver vi identifiera vilka de är för att kunna fortsätta bygga en relation – att ta dem från okänd besökare och till engagerad kontakt.

Det andra steget handlar alltså om att säkerställa den digitala relationen – vad kan man då göra för att identifiera den okända besökaren och “klä på dem”?

Det här kan vi göra genom att kunden medvetet lämnar personlig information, exempelvis sin e-postadress i utbyte mot ett white paper (så kallad permission marketing). Det här kan vi även göra genom att kunden omedvetet lämnar digitala spår och att vi fångar dessa (så kallad IP-tracking).

Exempel på intressanta stöd och verktyg för att göra det här är MyProspects och ProspectEye, som hjälper dig med att analysera ditt trafikflöde och profilera dina besökare.

Vill du få access till det här materialet? Då behöver du ett Toolbox medlemskap

Få access Logga in

Other areas to explore

PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vcGxheWVyLnZpbWVvLmNvbS92aWRlby8xNjU4Njg5Mjk/dGl0bGU9MCZieWxpbmU9MCZwb3J0cmFpdD0wJmF1dG9wbGF5PTEiIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzM4IiBmcmFtZWJvcmRlcj0iMCIgd2Via2l0YWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIG1vemFsbG93ZnVsbHNjcmVlbiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LnlvdXR1YmUuY29tL2VtYmVkL29IN05qR0ZwM0JzP2F1dG9wbGF5PTEmcmVsPTAmYW1wO2NvbnRyb2xzPTAmc2hvd2luZm89MCZhIiB3aWR0aD0iNzIwIiBoZWlnaHQ9IjQwNSIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93ZnVsbHNjcmVlbj0iYWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIj48L2lmcmFtZT4=