Det finns en rik flora av verktyg för analysering och visualisering av affärs- och försäljningsdata på marknaden. Att välja rätt verktyg kan vara en tidsödande och komplex process. För att hjälpa dig har vi skapat en jämförelse av verktyg för business intelligence och sales analytics, för såväl stora som små företag.
Jämförelsen bygger på fyra olika rankingar av business intelligence och sales analytics-verktyg:
- The Forrester Wave “Enterprise Business Intelligence Platforms”
- Gartner Magic Quadrant “Business Intelligence and Analytics Platforms”
- Nucleus Research “Technology Value Matrix: Business Intelligence and Analytics”
- Ventana Research “Value Index: Analytics and Business Intelligence”
Vi har valt ut de tio verktyg som fått den högsta sammanlagda rankingen i dessa utvärderingar. Därefter har vi samlat in information från leverantörernas websajter på ett antal utvalda funktioner. Ytterligare information har också samlats in från de två recensionssajterna G2 Crowd och TrustRadius. Vi har inte kontaktat leverantörerna i samband med jämförelsen.
Här kan du ladda ned jämförelsen av verktyg för business intelligence och sales analytics.