Logga in

Tools

Arbetsblad Skarmavbild

Checklista

Arbetsblad: Korsförsäljning

I takt med hårdare konkurrens och minskade marginaler, så blir behovet av korsförsäljning allt viktigare. Det vill säga att sälja andra produkter/tjänster till en kund som redan har köpt, eller har intentionen att köpa, en produkt/tjänst från säljaren.

Med hjälp av det här arbetsbladet kan ni komma igång med er korsförsäljning:

  • Markera först vilken/vilka produkt/er som respektive kund köper
  • Diskutera sedan hur ni får respektive kund att köpa fler delar av ert erbjudande

Du kan även ladda ned presentationen “Hur får vi kunderna att köpa fler delar av vårt erbjudande?” via följande länk och Vitec-caset via följande länk, och titta på en intervju på samma tema via följande länk.

Vill du få access till det här materialet? Då behöver du ett Toolbox medlemskap

Få access Logga in

Other areas to explore

Så ökar du försäljningen på befintliga kunder med hjälp av korsförsäljning

Läs vidare
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vcGxheWVyLnZpbWVvLmNvbS92aWRlby8xNjU4Njg5Mjk/dGl0bGU9MCZieWxpbmU9MCZwb3J0cmFpdD0wJmF1dG9wbGF5PTEiIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzM4IiBmcmFtZWJvcmRlcj0iMCIgd2Via2l0YWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIG1vemFsbG93ZnVsbHNjcmVlbiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LnlvdXR1YmUuY29tL2VtYmVkL29IN05qR0ZwM0JzP2F1dG9wbGF5PTEmcmVsPTAmYW1wO2NvbnRyb2xzPTAmc2hvd2luZm89MCZhIiB3aWR0aD0iNzIwIiBoZWlnaHQ9IjQwNSIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93ZnVsbHNjcmVlbj0iYWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIj48L2lmcmFtZT4=