Logga in

Tools

Motivation4

Modell

ProSales motivationsmodell: En introduktion (1/4)

Vad motiverar dina säljare?

Även om det finns skillnader i vad som driver olika individer, så är det bra att kunna använda ett mindre antal kategorier för att kategorisera säljarna. Om man vill göra det, så kan man utgå från två dimensioner som har stor inverkan på säljares drivkraft:

  • Om individer söker antingen belöning eller engagemang.
  • Om individer kräver antingen utveckling eller rutiner.

Utifrån dessa dimensioner har vi byggt en modell som delar in individer i 8 motivationstyper och hjälper dig att förstå din och dina säljares motivation. Här ger vi dig en introduktion till modellen.

Vill du få access till det här materialet? Då behöver du ett Toolbox medlemskap

Få access Logga in

Other areas to explore

ProSales motivationsmodell: De 8 motivationstyperna (2/4)

Läs vidare
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vcGxheWVyLnZpbWVvLmNvbS92aWRlby8xNjU4Njg5Mjk/dGl0bGU9MCZieWxpbmU9MCZwb3J0cmFpdD0wJmF1dG9wbGF5PTEiIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzM4IiBmcmFtZWJvcmRlcj0iMCIgd2Via2l0YWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIG1vemFsbG93ZnVsbHNjcmVlbiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LnlvdXR1YmUuY29tL2VtYmVkL29IN05qR0ZwM0JzP2F1dG9wbGF5PTEmcmVsPTAmYW1wO2NvbnRyb2xzPTAmc2hvd2luZm89MCZhIiB3aWR0aD0iNzIwIiBoZWlnaHQ9IjQwNSIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93ZnVsbHNjcmVlbj0iYWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIj48L2lmcmFtZT4=