Logga in

Tools

Supertrenderna – Ny bok framtidssäkrar din marknadsföring och försäljning

WP 700_400 artikel bilder rektangulärDen 8 november släpper Henrik Larsson-Broman – grundare av ProSales Institute och en av Sveriges mest anlitade föreläsare inom framtid, trender och forskning – en ny bok om de viktigaste trenderna inom försäljning och marknadsföring. ”Lite kaxigt kanske, men den borde vara obligatorisk läsning för alla tillväxtorienterade chefer”, säger Henrik som har skrivit boken tillsammans med framtidsforskaren Peter Siljerud.

Sedan millennieskiftet har Henrik tillsammans med sina kollegor på ProSales Institute drivit ett av världens största forskningsprojekt om framgångsrik B2B-försäljning, och lett mängder med forskningsstudier och trendanalyser om framtidens försäljning. “Vi har dock aldrig publicerat våra rön i bokform, men det är dags för det nu”, säger Henrik som länge har haft ambitionen att ge ut en bok.

Kan du beskriva varför ni har skrivit boken och vad vi kan förvänta oss?

– De senaste 20 åren har det hänt väldigt mycket i vår omvärld – politiskt, demografiskt, ekonomiskt, beteendemässigt och inte minst teknologiskt. Dessutom har det startats mängder med företag med produkter och tjänster som skapar stora möjligheter för att effektivisera vårt sälj- och marknadsarbete. Många upplever nog precis som jag att det är svårt att orientera sig i detta utbud av teorier, forskning, trender, buzzwords och teknologiska lösningar. Nu samlar vi alla dessa trender och tendenser i en och samma bok. Jag är givetvis färgad, men det här är en bok som alla chefer med kommersiellt intresse – vd, sälj- och marknadschef, HR eller affärsutveckling – borde läsa. Den är lättläst, populärvetenskapligt skriven på svenska och allmänbildande. Som alltid belägger vi våra trender med statistik och exempel från verkligheten. Den kommer garanterat ge läsaren inspiration och nya idéer om hur de ska utveckla sina verksamheter.

Kan du ge några exempel på vad den tar upp?

– I boken beskriver vi 50 trender, alla underbyggda med statistik, drivkrafter, exempel och konsekvenser. För en sälj- eller marknadschef är det en guldgruva för att snabbt och underhållande få koll på vad som händer runt omkring oss. Den tar upp fenomen som påverkar oss på olika sätt. Här beskriver vi stora trender som innovationsaccelaration, plattformsrevolutionen, delningsekonomin och happynomics. Vi lyfter fram exempel på polarisering av säljlogiker, kriget om talangerna, virtuella relationer och meningsfullt företagande. Teknologiska trender som algoritmisering, artificiell intelligens, ansiktsigenkänning och chattbotar är några andra exempel. Vi förklarar också fenomen som det skrivits mycket om, men som kräver en förklaring. Vad handlar trenden om egentligen? Det är trender som social selling, account-based marketing, tribalisering, influencer marketing och personifiering för att nämna några.

Hur gör man för att beställa boken?

Om du är intresserad av ett större antal böcker kontaktar du oss på info@prosales.com, annars kan du beställa den här.

PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vcGxheWVyLnZpbWVvLmNvbS92aWRlby8xNjU4Njg5Mjk/dGl0bGU9MCZieWxpbmU9MCZwb3J0cmFpdD0wJmF1dG9wbGF5PTEiIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzM4IiBmcmFtZWJvcmRlcj0iMCIgd2Via2l0YWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIG1vemFsbG93ZnVsbHNjcmVlbiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+