Logga in

Tools

morot_skissad

Säljchefens viktigaste jobb

En färsk global undersökning om medarbetares engagemang på arbetsplatsen visar på att det stora flertalet av de anställda inte är engagerade i sina jobb. På rekryteringsmarknaden, där säljare är den svåraste yrkesgruppen att rekrytera, innebär det att säljcheferna måste lägga extra krut på att engagera sina säljteam. Säljcheferna måste kunna behålla topptalangerna trots hot om […]

Läs vidare
siffror

HUR KAN DU FÖRUTSÄGA FRAMTIDA SÄLJRESULTAT VID REKRYTERING

Framtiden för säljchefer ser lovande ut, åtminstone om man ser till antalet prognostiserade lediga jobb, som enligt USAs Bureau of Labor Statistics pekar på en ökning med 8,3% mellan 2012-2022. I dagens tuffa B2B-klimat där hjulen snurrar fort riskerar dock ledare inom försäljning att förbise betydelsen av att kunna förutsäga den framtida potentialen hos de […]

Läs vidare
darkhairsuitwoman

6 ways to build the best B2B sales team

External forces outside organizational control are challenging sales organizations. New sales and marketing technologies and changes in B2B buyer behavior call for a need to adopt new selling approaches. Consequently, many organizations are facing the need to update the competencies of their salesforce. Nonetheless, talent shortages threaten their ability to adapt. The talent shortage paradox […]

Läs vidare

6 sätt att behålla och attrahera kompetenta säljare

Allt fler företag inom B2B ställs inför behovet av att utveckla säljkårens kompetens. Ändringar i inköpsbeteende, ny teknik och kundinriktad försäljningsmetodik är några exempel på hur begreppet B2B-försäljning håller på att omvandlas. Och säljorganisationer saknar i allt större utsträckning personer med relevant kompetens för att möta dessa utmaningar. kompetenSparadoxen Det kan tyckas paradoxalt att företag har svårt att […]

Läs vidare
MobileTeam

How to lead a mobile and geographically dispersed B2B sales team?

An increasing number of companies are expanding into new geographical markets earlier than before. During the expansion process, however, they face potential obstacles such as: 1) serve a dispersed customer base, 2) enable collaboration among team members and 3) manage a mobile and remote sales team. To achieve revenue growth effectively, sales leaders need to be […]

Läs vidare

Är du rustad för att leda ett mobilt B2B-säljteam?

Allt fler företag utökar sina kommersiella insatser genom att ta sig till nya geografiska platser tidigare i sina livscykler. Under denna expansionsprocess, dock, kan de ställas inför olika utmaningar, t.ex. att 1) betjäna en geografiskt utspridd kundbas, 2) möjliggöra samarbete mellan teammedlemmar, och 3) leda ett mobilt säljteam som ofta befinner sig geografiskt långt bort. […]

Läs vidare
Robot_clip_art

Världens första säljande robot?

Visst vore det praktiskt om du i dina traditionella affärer kunde leja ut dina kundsamtal på en robot som aldrig hade en dålig dag och är förprogrammerad för att erbjuda bästa kundvård? Eller? Tidningen TIME:s Michael Sherer fick erfara hur det är att befinna sig i andra änden av ett telefonsamtal med en säljande robot. “The […]

Läs vidare
IMGP9357

ProSales på besök hos SOLVATTEN i Kenya

ProSales julgåva går till att förse ca 430 personer (72 familjer) i området Machakos sydost om Nairobi med rent vatten. Förra året var vår kollega Anna nere i Kenya och besökte SOLVATTEN på plats. Nedan följer hennes berättelse: “Jag växte upp i Östafrika och förra vintern gjorde vi en resa med hela familjen för att […]

Läs vidare
1-e1386769146297

Tidningen Säljaren om ProSales beslutskulturer

Ställ frågor till din kundkontakt tidigt i säljprocessen. Det är viktigt att det inte bara handlar om den här individens syn på beslutsfattande, utan om hur kulturen och processerna i organisationen som helhet ser ut. MarKus Ejenäs Citatet ovan är hämtat från senaste numret av tidningen Säljaren och en intervju med ProSales forskningschef Markus Ejenäs […]

Läs vidare
Change ahead

How to Stay Ahead of B2B Buyers

Technological and lifestyle changes have triggered shifts in customers’ buying behavior that are turning the sales process upside down. Research points towards a clear trend: traditional salespeople arrive late to the sales conversation. The hunter is getting caught off-guard. According to Corporate Executive Board, on average 57% of B2B sales professionals are first contacted by […]

Läs vidare
kugghuvud

Selling in the digital B2B marketplace

The role of today’s complex B2B sales professionals has changed. How did we get from door-to-door sales to social selling? from product expert to customer expert? from two functional silos: sales and marketing to one function: sales & marketing?. These questions make it clear that a new breed of salesperson has arrived. A salesperson who […]

Läs vidare
Vector Abstract Blue Background

Will your sales organization be obsolete in 5 years?

How will sales organizations look like five years from now? Will we see more sales tasks move online? If so, what is the future role of sales? As leading B2B sales and marketing organizations adapt to fast changing market conditions, new roles and titles emerge. Chief Digital Officer (CDO), Chief Experience Officer (CXO) and Chief  […]

Läs vidare
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vcGxheWVyLnZpbWVvLmNvbS92aWRlby8xNjU4Njg5Mjk/dGl0bGU9MCZieWxpbmU9MCZwb3J0cmFpdD0wJmF1dG9wbGF5PTEiIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzM4IiBmcmFtZWJvcmRlcj0iMCIgd2Via2l0YWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIG1vemFsbG93ZnVsbHNjcmVlbiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+