Logga in

Tools

ProSales-7-sales-trends

7 Sales Trends To Follow During 2016

Are you looking forward to what 2016 has to offer? Like most sales leaders, I’m sure you are eager to dive once again into managing your B2B sales team. Whether you plan to redesign your sales compensation plan, increase the headcount of your sales team or implement a new sales process, one thing is certain: […]

Läs vidare
ProSales-social-selling

Recommendations to an effective social selling strategy

New B2B buying behavior is driving sales organizations to consider expanding their digital presence beyond the traditional company website. As a result, social media channels have emerged as forums where salespeople engage in conversations with potential customers. According to a study by Forbes Insight, decision makers and C-level executives visit social networks and online communities […]

Läs vidare
s

What Is Net Promoter Score And How Does It Work In Sales: 5 Tips To Get Started

peers/colleagues influence purchase decisions  A few weeks ago, I read the results from the latest survey on buyer behavior. What caught my attention was the role that peers/colleagues play during the research phase. According to the research, peers/colleagues (20%) are the second most popular source buyers turn to when they begin the buying journey, together with […]

Läs vidare
segment_target

How to successfully segment and target your customers in 3 steps

Success in B2B sales has little to do with individual behavior and professional selling skills. It depends on sales leaders’ ability to set the right direction and to empower the organization with the right tools. One tool is a customer segmentation and targeting model. Here is how to successfully segment and target your customers in […]

Läs vidare
God_Jul_vinter-ProSales

Tack för ett fantastiskt 2015

Vi på ProSales vill önska alla våra följare, kunder och medlemmar i ProSales Membership Programme en fortsatt avkopplande ledighet med vänner och familj, utomlands eller bara hemma runt granen. Stort tack till DIG för att du är med och driver kunskapsutvecklingen inom B2B sales excellence.  I årets sista post passar vi på att belysa några höjdpunkter från det […]

Läs vidare
PMP_awards2

Nominerade och vinnare i ProSales Membership Programme Awards 2015

Grattis till pristagarna i Prosales Membership Programme Awards 2015 I samband med The Sales Conference 2015 delade vi ut fyra utmärkelser till medlemmar i ProSales Membership Programme vars engagemang under året förtjänar särskild uppmärksamhet. Vi vill rikta ett stort grattis till samtliga nominerade och till årets vinnare ProSales i Membership Programme Awards 2015:  De nominerade […]

Läs vidare
Back view of businessman and woman standing on ladder and drawing sketch on wall

Organisera försäljningen för ökad lönsamhet

När man i dag talar om säljorganisationer, och hur de ska organiseras, handlar diskussionen framför allt om ”platta organisationer” och om att ”utveckla säljarna”. I ljuset av detta kan det verka rätt radikalt att föreslå uppbyggnad av hierarkiska strukturer och fastställande av beslutspunkter som ett recept för att uppnå en lyckad sista-raden-upplevelse. Men den stora […]

Läs vidare
light

Vetenskapliga rekryteringsmetoder för att förutsäga säljprestation

I den här artikeln skriver vi om vanliga fallgropar vid rekrytering av säljare och hur man undviker dem. Tips: Inför evidensbaserade metoder för att förutsäga framtida säljresultat vid rekrytering. Att rekrytera säljare är svårt Rätt person på rätt plats! Det låter enkelt. Men i verkligheten är det betydligt svårare. Att rekrytera rätt medarbetare är svårt. […]

Läs vidare
Säljkultur

Din väg till en stark säljkultur – 7 steg till framgång!

Hårdnande konkurrens, mer krävande kunder och ökande förändringstakt gör det nödvändigt att säkra en stark säljkultur i organisationer. Du kanske har en magkänsla om vad som fungerar och vad som inte fungerar, men vi har vetenskapligt bevisat vad som skapar en mer säljorienterad kultur i hela organisationen. ProSales forskning visar att följande sju steg, om de görs […]

Läs vidare
Several silhouettes of businesspeople interacting  background business centre

Researchers: the average number of decision makers in B2B purchases is 5.4

New research, published in Harvard Business Review: “Making The Consensus Sale,” revealed that on average 5,4 decision makers are involved in B2B purchasing decisions. Moreover, the findings suggested that salespeople’s likelihood of closing deals decreases as the number of decision makers increases. After all, the bigger the buyer group, the less likely the group is […]

Läs vidare
Coaching

5 Tips To High Performance Sales Coaching

One of the most important aspects in high performing sales organizations is sales managers’ ability to coach and give effective feedback. This was one of the main findings in ProSales research, “Performance management in B2B sales.” But how can sales managers coach and give feedback effectively? Here are 5 tips to get the best out […]

Läs vidare
Gamification-Definition

The Gamification of B2B Sales: an introduction

A global wave of low employee engagement and a shift in values are putting the productivity –and profitability– of sales organizations at risk. It’s no secret that a solution to motivate sales forces to behave in ways that are aligned with organizational goals is urgently needed. In recent years, an emerging sales management practice to achieve that goal […]

Läs vidare
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vcGxheWVyLnZpbWVvLmNvbS92aWRlby8xNjU4Njg5Mjk/dGl0bGU9MCZieWxpbmU9MCZwb3J0cmFpdD0wJmF1dG9wbGF5PTEiIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzM4IiBmcmFtZWJvcmRlcj0iMCIgd2Via2l0YWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIG1vemFsbG93ZnVsbHNjcmVlbiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LnlvdXR1YmUuY29tL2VtYmVkL29IN05qR0ZwM0JzP2F1dG9wbGF5PTEmcmVsPTAmYW1wO2NvbnRyb2xzPTAmc2hvd2luZm89MCZhIiB3aWR0aD0iNzIwIiBoZWlnaHQ9IjQwNSIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93ZnVsbHNjcmVlbj0iYWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIj48L2lmcmFtZT4=