Logga in

Tools

konst-att-förhandla

Konsten att förhandla: Att improvisera fram en överenskommelse

Alla som arbetar med försäljning står regelbundet inför förhandlingar. Men finns det något nytt att lära sig kring hur man förhandlar på ett framgångsrikt sätt? Ja, i alla fall enligt Michael Wheeler, som har undervisat i förhandling i över 20 år på Harvard Business School. Vi har läst och sammanfattat hans senaste bok ”The Art […]

Läs vidare
Untitled design (25)

Dina säljare kan prestera bättre om de får träna på arbetstid

De flesta skriver nog under på att en hälsosam och frisk säljorganisation presterar bättre. Det finns också gott om vetenskapliga bevis för kopplingen mellan personalens hälsa och prestation. Men är du beredd att låta dem träna på arbetstid, och byta en timmes prospektering eller kundkontakt mot en timmes träning? Och kan det löna sig? Det […]

Läs vidare
499130152_1280x720

1000 föreläsningar om framtidens försäljning

Henrik Larsson-Broman, grundare av Prosales Institute och en av landets mest anlitade föreläsare inom försäljningsstrategier. Redan 2001 började Henrik föreläsa och den 12e april kliver han upp på scenen för 1000e gången. Vi gjorde en intervju med Henrik inför den tusende föreläsningen.   Imponerande Henrik! Hur känns det? Det känns fantastiskt! Det är givetvis något […]

Läs vidare
generation-y

Generation Y som framtidens B2B-kunder och säljare

Lata. Otåliga. Självupptagna. Men också smarta, optimistiska och entreprenöriella. Så har dom beskrivits. Generation Y. Även kallade Millennials. Födda mellan år 1984 och 2000. Arbetsgivare som vill anställa och företag som vill sälja till denna generation måste börja tänka i nya banor.

Läs vidare
railroad

Så ökar du försäljningen på befintliga kunder med hjälp av korsförsäljning

De flesta företag har en bred repertoar av varor, tjänster, lösningar och kompetens i sin portfölj. Men ofta köper varje enskild kund endast en del av den totala portföljen, vilket gör att de flesta leverantörer har en outnyttjad potential på sina befintliga kunder. Korsförsäljning handlar om att öka den andel av leverantörens affärsportfölj som varje […]

Läs vidare
netword-awards

Network Awards 2016

Stort Grattis TILL årets vinnare av PROSALES NETWOrK Awards 2016 I samband med ProSales Networks sista träffa 2016 delade vi ut fyra utmärkelser till medlemmar i ProSales Network och Toolbox, vars engagemang under året förtjänar särskild uppmärksamhet. Vi vill rikta ett stort grattis till samtliga nominerade och till årets vinnare:  DE NOMINERADE I KATEGORIN ÅRETS AMBASSADÖR […]

Läs vidare
the-sales-conference-2016

Nordens största event inom B2B – The Sales Conference 2016

För nionde året i rad öppnar ProSales dörrarna till årets viktigaste mötesplats där du får koll på de senaste trenderna och möjligheterna. En heldag för dig som vill vara med och leda utvecklingen inom B2B-försäljning och marknadsföring. I år tittar vi bland annat lite extra på social selling och hur vi förbereder organisationerna för den alltmer […]

Läs vidare
11

Unleash the hidden diversity potential of your sales organization!

  The sales function is among the least diverse functions of the firm. This constitutes a challenge for all sales managers, but also a hidden potential that is just waiting to be unleashed. In this article, we will both describe this challenge and give some advice on how you can unleash the hidden diversity potential […]

Läs vidare
sales-tech-woman32

Effektivt sälj bygger på förståelse

Våra kunders beteenden förändras. Det gör även sättet 
vi når ut till dem. Nu behöver vi förändra våra verksamheter och hur vi säljer. I den här intervjun vänder vi oss oss till säljexperten Henrik Larsson­-Broman och frågar: Vart börjar vi? Och hur lyckas vi?  FÖRÄNDRING OCH SÄLJA PÅ ETT NYTT SÄTT Att förändra verksamheten efter […]

Läs vidare
Sales-Agenda-2016

Sales Agenda 2016 – The customer is still in control

The Nordic B2B market continues to be characterized by an overabundance of competitors. Local as well as global, old hands and new arrivals, all trying to leverage innovative business models and technologies to vie for the attention of a customer base that has been spoilt for choice in terms of availability of products and services. […]

Läs vidare
ProSales-Customer-Journey-Mapping

Where’s the map for your B2B Customer Journey?

Creating value for your customers has always been dependent on knowing your customers’ needs and challenges, and responding with the right offering and customer service in every touchpoint with the customer. Today, when service and product offerings from different suppliers are increasingly similar, maximizing the total customer experience is increasingly important for your ability to differentiate […]

Läs vidare
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vcGxheWVyLnZpbWVvLmNvbS92aWRlby8xNjU4Njg5Mjk/dGl0bGU9MCZieWxpbmU9MCZwb3J0cmFpdD0wJmF1dG9wbGF5PTEiIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzM4IiBmcmFtZWJvcmRlcj0iMCIgd2Via2l0YWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIG1vemFsbG93ZnVsbHNjcmVlbiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LnlvdXR1YmUuY29tL2VtYmVkL29IN05qR0ZwM0JzP2F1dG9wbGF5PTEmcmVsPTAmYW1wO2NvbnRyb2xzPTAmc2hvd2luZm89MCZhIiB3aWR0aD0iNzIwIiBoZWlnaHQ9IjQwNSIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93ZnVsbHNjcmVlbj0iYWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIj48L2lmcmFtZT4=