Log in

Tools

SalesExMod_styrning“Feedback och coaching av säljare”, som är en del av en fungerande performance management-modell, är det näst högst prioriterade området bland våra medlemmar och “Mått och KPI:er för att utvärdera säljarnas arbete”, som är en annan del av en fungerande performance management-modell, är det tredje högst prioriterade området bland våra medlemmar.

Hur gör man då? Att bygga en fungerande performance management-modell består av tre steg.

Performance Management 1

STYRA: MÅTT OCH KPI:ER

Det första steget handlar om att styra på rätt nyckeltal. Vilka mått använder ni för att utvärdera säljarnas prestationer?

LEDA: FEEDBACK OCH COACHING

Det andra steget handlar om att coacha aktivt och regelbundet. Hur ofta får dina säljare feedback och coaching från sin närmaste chef?

FÖLJA UPP: WIN/LOSS-ANALYS

Det tredje steget handlar om att analysera vunna och förlorade affärer. Genomför ni win/loss-analyser och använder slutsatserna för att utveckla er försäljning?

PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vcGxheWVyLnZpbWVvLmNvbS92aWRlby8xNjU4Njg5Mjk/dGl0bGU9MCZieWxpbmU9MCZwb3J0cmFpdD0wJmF1dG9wbGF5PTEiIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzM4IiBmcmFtZWJvcmRlcj0iMCIgd2Via2l0YWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIG1vemFsbG93ZnVsbHNjcmVlbiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+