Logga in

Tools

Även om begreppet försäljningsmetodik kan syfta på hela försäljningsprocessen, så har vi en smalare definition – ett sätt att genomföra möten och samtal med kunder.

Det finns två saker som är viktigt när det gäller försäljningsmetodik:

  1. Alla säljare bör ha ett liknande förhållningssätt och en gemensam kunskap kring hur man genomför möten och samtal med kunder – en gemensam försäljningsmetodik.
  2. Försäljningsmetodiken bör anpassas efter den typ av affärer ni gör, er försäljningslogik. Det finns inte en försäljningsmetodik som passar för alla typer av affärer.

Även om vi vill understryka att en färdig metodik och träning från en extern leverantör inte löser alla era säljutmaningar, kan det vara ett sätt att etablera ett gemensamt sätt att arbeta med kundmöten och kundsamtal.

Det finns dock en rik flora av metoder och många metodikleverantörer, och det kan vara bra att få hjälp att skilja olika metoder och leverantörer åt. Här finns därför sammanfattningar och jämförelser av olika försäljningsmetodiker.

Material att använda i ditt arbete

Relaterad läsning

Webinarium: insight selling och challenger sales

Läs vidare

Presentation: insight selling och challenger sales Skandia-case

Läs vidare

Presentation: insight selling och challenger sales

Läs vidare

Insight Selling and Challenger Sales – two methodologies to win the complex sales

Läs vidare

Challenger Sales: the key to get more time with decision makers?

Läs vidare

Relaterad läsning

Webinarium: insight selling och challenger sales

Läs vidare

Presentation: insight selling och challenger sales Skandia-case

Läs vidare

Presentation: insight selling och challenger sales

Läs vidare

Insight Selling and Challenger Sales – two methodologies to win the complex sales

Läs vidare

Challenger Sales: the key to get more time with decision makers?

Läs vidare
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vcGxheWVyLnZpbWVvLmNvbS92aWRlby8xNjU4Njg5Mjk/dGl0bGU9MCZieWxpbmU9MCZwb3J0cmFpdD0wJmF1dG9wbGF5PTEiIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzM4IiBmcmFtZWJvcmRlcj0iMCIgd2Via2l0YWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIG1vemFsbG93ZnVsbHNjcmVlbiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LnlvdXR1YmUuY29tL2VtYmVkL29IN05qR0ZwM0JzP2F1dG9wbGF5PTEmcmVsPTAmYW1wO2NvbnRyb2xzPTAmc2hvd2luZm89MCZhIiB3aWR0aD0iNzIwIiBoZWlnaHQ9IjQwNSIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93ZnVsbHNjcmVlbj0iYWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIj48L2lmcmFtZT4=