Logga in

Tools

CRM-bild

CRM

CRM är det område som först digitaliserades inom marknads- och försäljningsfunktionen, långt innan vi pratade om sales intelligence och e-signering. De flesta marknads- och försäljningsorganisationer har någon form av CRM-system för att hålla ordning på information om potentiella och befintliga kunder. 

Men även om CRM är ett väletablerat begrepp för de flesta marknads- och försäljningschefer har de senaste årens tekniska utveckling inneburit en explosionsartad ökning av funktionaliteten i många CRM-system som lätt blir oöverskådlig. Även enklare system innehåller idag en mängd funktioner bortom den rena kunddatabasen som gör det enklare att jobba datadrivet och smart. 

Samtidigt är CRM kanske ett av de områden som frustrerar personal inom marknad och försäljning mest. Många kämpar med att få lättanvända system som hjälper snarare än stjälper försäljningen. 

Här publicerar vi material som du som VD, marknads- och försäljningschef kan använda för att orientera dig bland olika CRM lösningar, och få tips, råd och stöd kring hur du kan maximera nyttan med ditt CRM-system. Till att börja med publicerar vi nedan en oberoende sammanställning av alla CRM-system på den nordiska marknaden.

 

Material att använda i ditt arbete

PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vcGxheWVyLnZpbWVvLmNvbS92aWRlby8xNjU4Njg5Mjk/dGl0bGU9MCZieWxpbmU9MCZwb3J0cmFpdD0wJmF1dG9wbGF5PTEiIHdpZHRoPSI2MDAiIGhlaWdodD0iMzM4IiBmcmFtZWJvcmRlcj0iMCIgd2Via2l0YWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIG1vemFsbG93ZnVsbHNjcmVlbiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LnlvdXR1YmUuY29tL2VtYmVkL29IN05qR0ZwM0JzP2F1dG9wbGF5PTEmcmVsPTAmYW1wO2NvbnRyb2xzPTAmc2hvd2luZm89MCZhIiB3aWR0aD0iNzIwIiBoZWlnaHQ9IjQwNSIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93ZnVsbHNjcmVlbj0iYWxsb3dmdWxsc2NyZWVuIj48L2lmcmFtZT4=